ads nuffnang

Thursday, December 3, 2009

Mana yang terbaik????


untuk pengetahuan korang aku sekarang sedang berusaha utk dapatkan 2nd baby... so sebagai langkah permulaan aku telah mendapatkan saranan dari dr peribadi ku memandangkan aku bermasalah utk pregnant disebabkan ketidakstabilan hormon aku tu....
akupun mengambil ubat untuk menambahkan penghasilan hormon iaitu progyluton. Dr sarankan aku supaya aku makan 3 bulan berturut-turut. dan aku baru sahaja mencuba selama sebulan. dipendekkan cerita ada kawan kat opis aku mencadangkan produk dari DCL, ada 2 produk yang dikenalkan kepada aku.... dan ianya telah terbukti berkesan kepada yang telah mencuba...
so masalahnya sekarang aku confuse sama ada nk teruskan ubat dari Dr atau cuba ubat yg kawan opis aku suh cuba tu???? sebab aku xleh makan ke2-2 nya dalam masa yang sama....
ish... penin... penin....
kawan2 leh tlg tak???? korang ada idea x yg mana 1 yg terbaik???
bagi aku 2-2 nya baik cuma dari segi kesan nya kita x tahu macam mana...

4 comments:

ratusiput said...

em ratu rase...dlm hal mcm ni...sama ada mummy azfar makan ubat dr dulu.tgk mcm mna kesannye after 3 month.kalau still tak beri hasil yg terbaik...mungkin mummy azfar ble stop then cuba DCL pulak.atau pun kalau nak selamat...ble tanye ngan dr peribadi u tu mcm mana...mgkin dia boleh bg cadangan yg lebih baik kan.sebab ubat2 ni lg2 plak yg kes2 cm ni...mmg bahaya skit kalau tersilap makan.nanti effect pape yg memudaratkan lg susah kan.sebab tak sme org serasi dan menjadi dgn sesuatu ubat tu.tindakbalas antara individu lain2.jd jgn sampai tersilap pilih k...

mummy azfar said...

to ratusiput:

tq so much atas pandangan ratu siput.. saya setuju benar dengan kata2 Ratusiput tu sebab setiap org tahap metabolisme nya tidak sama... better saya tanya dr. dulu sebelum buat apa2 keputusan.. tq sekali lagi...

I-sya said...

liya dah mkn ubat doc tu so just teruskan je. mkn ikut prosedurnyer. dh abis tgk camner kesannyer. if xde pape baru cuba next plak.

bila terlalu excited nk timang anak jgn smp sumer mende nak sental ok. nnt satu mende pun x jadi pape.

good luck dear. pray for me too yer. i on my way too.... harap2 thn dpn dh bertambah ahli jemaah.

mummy azfar said...

camar putih:

tq so much for ur advice my dear... tu yg takut sebenarnya nk cuba tp kawan opis tu duk desak suh try ubat dia tuh...harap2 thn depan kita sama2 menambah jemaah yer... liya doakan utk acha jugak...semoga Allah merestui niat murni kita ni... amin

Related Posts with Thumbnails