ads nuffnang

Thursday, January 12, 2012

arissa oh... arissa....

Hai Arissa... masih tidak boleh sesuaikan diri dengan tempat barunya..
klau kat umah lama aku x risau klau balik lmbat coz pengasuh arissa x pernah berkira & aku tahu memang arissa dijaga dengan baik. even time abang masuk hospital pun pengasuh leh jaga arissa sepanjang masa.... walaupun kadang2 aku rasa bersalah meninggalkan arissa dengannya... pernah 1 kali tu abg demam kuat & aku nk htr ke hospital waktu dah kul 12 tgh mlm... nk bawa arissa sekali cam kesian lak kat dia... so call pengasuh utk tinggalkan kejap jer... tapi bila aku nk ambil dalm kul 3.30 pg dia kata x payah datang la ambil pagi besok jer.... sangat baik pengasuh ku.... sayangnya aku lak yg nk pindah umah... so nk x nk terpaksa mencari pengasuh baru.....

tapi sekarang dengan pengasuh baru... dia arissa still xleh lagi dengannya.... semalam terpaksa balik lewat cket coz hubby ada discussion dgn bosnya.... memandangkan this week adalah minggu pertama aku htr arissa & abg di tempat baru so... kami pergi bersama... klau dah ok nnti baru aku drive sendiri....
balik citer semalam... kami balik lewat sedikit dari biasa... sampai kat umah pengasuh nmpak abang sibuk berlari2 kat luar bermain dengan kawan2 yg lain... arissa lak nmpak jer kereta kami sampai... masa tu jugak melalak.... menangis bagai nk rak... agaknya mesti dia rasa macam hidup kat penjara kan... tersiksa....minta di bebaskan... hai x tau lah.... aku berharap sangat ianya x berpanjangan.... 1 thing pasal arissa ni... dia memang susah cket klau org yg x kenal nk ambil dia... mmg dia akan reject.... even klau blk kg kakak2 aku nk ambil pun dia akan nangis.... bukan setakat tu jer mak mertua aku dulupun dia reject... tapi dah seminggu kut... baru leh terima....

pagi ni duk dlm kereta happy sangat... sampai umah pengasuh... perkara pertama yg dia buat.. x nk pandang kt pengasuh.... pastu lak start menangis... belum serah lagi kat pengasuh... tangan dh pegang kuat kat baju aku..... pastu lak minta simpati papa utk balik smbil menggamit tangan suh ambil....

bila bagi jer kat pengasuh makin kuat menangisnya..... aku harap2 ianya x berterusan.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails