ads nuffnang

Monday, February 1, 2010

aku teraniaya

Apa perasaan korang klau dituduh membawa mulut padahal kita x buat pun benda tersebut?.. mesti sakit hati kan & nk bersihkan nama kita yang sedia buruk... begitu lah yang aku alami sekarang ni... kerana orang lain yang cakap... aku pulak yg dituduh membawa cerita tersebut... begitu -ve tanggapan diaorg terhadap aku....

ceritanya begini.... bos aku mendapat cerita daripada orang lain berkenaan anak buahnya yang selalu mengutuk & memperlekehkan bos aku tu... disebabkan terlalu marah... dia cancel kan segala xtvt seperti family holiday, makan2 & sebagainya gara2 mulut seorang minah ni.... so.. yang lain2 pun tertanya2 kenapa bos buat tindakan yang drastik sedangkan meeting yg lepas baru jer bagitau agenda utk setahun ni.....bos tidak bagi tau saper yang cakap dekat dia... so masing2 ingin tahu saper yang bawa mulut ke bos aku tu...

dipendekkan citer... diorg kata aku yang bawa mulut tu... ada ke patut.... takkan la kawan nk makan lak... orang lain yang buat citer orang lain lak yang kena...masalahnya aku dah janji dengan bos utk tidak bagi tau saper yang menyampaikan perkara tersebut kepada bos.....
aku tau saper yang melaporkan kes tersebut kepada bos tapi klau aku bagitau kat diorang takut nnti jadi perang lagi besar... dan klau boleh biar diorg tau dr mulut org lain bukannya aku... bukan prinsip aku utk melaga-lagakan org ni.... yg penting aku buat kerja aku tapi bila dituduh begini... x boleh jadi ni.... ishh.... susah betul la nk cakap aku dah janji dengan bos xleh cakap. tapi klau x cakap diorg kata aku yg mereport kat bos.... ish... susah.. susah...susah

No comments:

Related Posts with Thumbnails