ads nuffnang

Friday, February 26, 2010

asam pedaas dah jadi arang

nampak x dalam periuk tu ada apa?.... semuanya dah hitam jadi arang & periuk tu dah berlubang.... ni aku nk story ni kat korang sumer.. mcm mana jadi begini....

ok.. ceritanya begini....

minggu ni hubby aku kerja malam... so klau hubby aku kerja malam aku akan masak lauk utk dia makan waktu siang....kejadian ni berlaku 2 hari yang lepas... aku masak asam pedas pari... paginya aku x sempat nk panaskan lauk... so hubby aku panaskan la lauk tu dengan api yang kecil.... pastu dia terlelap @ tido & x ingat yang dia tgh panaskan lauk atas dapur..... dia sedar jer tgk periuk dah jadi macam dalam gambar ni.... dah sampai berlubang dan semuanya jadi arang... Syukur pada Tuhan x jadi apa2 kat umah tu... klau x... x taula camner... mau sehelai sepinggang tinggalnya... dah la umah kitaorg duk kat tgh2....lepas jer dia tutup api dapur terus dia call aku bagitau keadaan yang sbenarnya....terperanjat aku... tapi xder la aku marah dia... yelakan dah nak jadi cuma aku nasihat kat dia kalau nk panaskan lauk buat alarm kat hp supaya x jadi lagi mcm ni.... so utk yang lain beringat la sebelum kena....

pasal periuk ni aku x kisah sangat.... tapi nyawa lagi penting


No comments:

Related Posts with Thumbnails