ads nuffnang

Tuesday, July 13, 2010

Sarawak Here We Come.....

Just nk bagi info on 3rd to 5th July 2010, aku bersama kakak kedua aku dan anak sulungnya telah selamat sampai di Sarawak Bumi Kenyalang.... Agendanya adalah menghantar anak kakak kedua aku masuk UPM cawangan Bintulu..... Disebabkan ada bad history masa naik dengan Air Asia.. maka aku memilih untuk naik flight MAS AIRLINE. Ternyata berpuas hati dan lebih dari itu.. dan harga tambangnya juga lebih kurang sama dengan harga Air Asia.....
Klau naik Air Asia... dah tentu kene berebut untuk naik flight.. dah la kene naik tangga... makanan lak nk kene beli.... xder free punya... even souvenir pun nk kene beli.... & lagi 1 beg tak boleh lebih dari 7 kg.. klau lebih kene bayar daa....
So itu yang membuatkan aku prefer untuk naik MAS.... Memang berbaloi.. tapi kene tempah tiket awal la.. & klau nk lagi murah tambangnya... masuk dalam GET THE DEAL... sure dapat tiket murah.... x percaya... try laa...

Apa yang best naik MAS adalah :

1. x payah susah nk pk bawak beg berat mana coz free 20 kg....
2. tempat menunggu yang selesa siap leh browse internet lagi...
3. x perlu panjat tangga macam Air Asia... jalan terus masuk dalam perut Flight...
4. keutamaan di beri kepada famili yang ada anak kecil, pregnant lady (macam Aku), serta warga emas dan etc..
5. Makanan pun sedap... mmm.. memang lazat... masa pergi bintulu menu dia adalah nasi beriani atau nasi putih kari ikan, air jus oren, jambu batu, mineral water, desert lak coklat ferero rocher, kek buah serta hot drink coffee or tea. (sorry tak sempat nk ambil gambar menu tersebut coz terlalu sedap menikmati hidangan sehingga kekenyangan... lagi 1 malu kat jiran sebelah nnti cakap kita ni macam orang jakun lak tak pernah naik flight. he... he... he...
Masa balik ke kl menu dia adalah murtabak daging & nasi goreng serta satay....

so memang jauh beza servis yang disediakan berbanding Air Asia.... bukan lah aku nk memburukkan Air Asia... tapi kalu harga tambangnya lebih kurang sama lebih baik kita pilih yang terbaik kan... x tau la... apa kata korang pula...

okla kut untuk n3 ni... nnti aku sambung lagi pasal cite aku g Bintulu ni...



No comments:

Related Posts with Thumbnails