ads nuffnang

Monday, January 17, 2011

1st day kerja


semalam test car seat ni... pastu papa suh letak bb arissa kt dalam car seat.. masa tu dia tgh tdo lagi.... so that's y mata terpejam... angkat macam mana pun still tdo jugak....


hari ni merupakan hari pertama aku bekerja setelah 60 hari bercuti... klau ikut umur bb arissa belum sampai 60 hari.. baru hari yang ke 55... sebabnya aku ambil cuti awal semasa nk bersalin dulu.... kebetulan minggu ni hubby aku keje malam so.. terpaksa la aku uruskan segalanya sensorang...

nk dijadikan citer.. masa letak bb arissa kat car seat ni pagi ni dia x tdo la plak... pada mulanya ok jer dah nk sampai umah bbsitter jer melalak bagai nk rak... agaknya rimas duk terperosok dalam car seat ni... masa balik lak... letak jer kat car seat terus dia nangis x henti sampai umah.. walaupun umah aku x jauh dgn umah bbsitter tapi disebabkan jem coz waktu budak sekolah balik....Hanya Tuhan sahaja Yang tau masa tu... rasa nk hon jerk kete depan... tapi nk wat camner mmg jem giler.. so nk x nk tahan jer la dengar dia nangis sambil aku pujuk pun x mau diam... klau kete auto aku rasa dah pegang dah dia.. ni kete manual mana leh nk wat cam2...sampai jek aku bukak pintu umah pastu terus ambil dia.. barula diam smbil tersedu2.. sian anak mummy...seb baik x melarat rajuknyer...

Alhamdulillah sepanjang tinggal dengan bbsitter xder masalah uk minum susu botol... Syukur ...

berbalik pasal 1st day datang keje setelah 2 bulan bercuti... hari ni memang semanagt la kan... coz hari pertama.. tapi bila tiba waktu keje.. aku diberitahu department aku kene reshuffle balik.. aduyai.... & aku jugak akan dapat job scope yg baru..kitaorg akan meeting pada hari rabu ni...

On the way nk ke opis.. ada yang x perasan aku.. ada kata aku ni new employee laa... klakar2.. & yg lagi best.. masa aku tukar baju uniform... seluar yg besa aku pakai nk terlondeh... coz ada sedikit kurus... & ramai yg tegur nampak aku memang kurus... i likeeee... harap2 ianya berkekalan cam ni.. xmo gemuk lagi...

hari ni jugak aku x wat banyak keje coz mengemas meja & tlg partner aku update data dalam intranet... rasa cam masih blur2 lagi.. apa yg perlu dilakukan... hahaha... maklum lakan dah 2 bulan tinggalkan keje... ada yg masih inagt & ada jugak yg blur2 lagi... tambah plak bertambahnya responsibilities.. tu yg x thn tuh.. apapun dah namanya bekerja.. so kerja ... kerja... kerja....

No comments:

Related Posts with Thumbnails