ads nuffnang

Sunday, January 16, 2011

BABY & JUNIOR FAIR 2011 AT MID VALLEY MEGAMALL


semalam kami sekeluarga telah pergi ke Baby & Junior Fair 2011 kat Mid Valley.. Tujuan aku nk g sana coz nk cari peralatan utk breastfeeding Arissa... kami pergi dah tengah hari... sampai kat Mid valley makan dulu kat food court then baru la masuk ke tpt baby fair.. 1st sekali register kat organiser nyer iaitu linkz Event. so dapat free gift seperti gambo di atas cereal utk baby arissa & gula2 utk abang Long....

then kitaorg masuk dalam & booth pertama yg kami singgah adalah NESTLE... ingatkan just register nama jek tapi kene dengar talk la plak pasal cereal. nasib baik baby Arissa x meragam masa ni... & tq kat papa coz jaga bb arissa & tdokan dia sampai ada chinese couple tegur bb baik sangat... tq... tq.. tq... so semasa talk tu adala soklan yg di tanya & saper yg dapat jawab dapat la hadiah seperti di bawah...
v
v
v
v
v
v


dapat cerelac tin besar lagi tu.. tapi kene tunggu arissa 6 bulan baru ble bagi makan... sangat berbaloi.... tq NESTLE...

Selepas dengar talk tu booth yg seterusnya yang memang aku cari adalah mumdreams. kat booth ni aku beli botol untuk simpan susu perah... klau beli 1 RM 33.00 beli 2 RM 55.00..... so aku beli 2 pack... berbaloi jugakla kan.. aku memang semangat nk breast feed utk arissa sampai 2 thn.. InsyaAllah mudah mudahan Tuhan makbulkan.. amin..


pastu lak cari bra... yang aku beli ni sangat murah 3 pcs RM15 jek... bole la buat tukar2 kan..
klau ikutkan mata & hati sumer benda kat booth ni aku nk beli.. tapi sabo.. sabo... beli ikut keperluan bukan kehendak yer....



kemudian aku nk cari tight utk arissa susah tul nk jumpa alih2 jumpa yg ni jer ambil la jugak... ada sesaper yg tahu kat mana nk cari tight utk bb.. aku try cari kat sogo memang ada tapi saiz besar utk 6 mth and above...

& yg terakhir sebelum kami pulang sempat jugak la rembat set sterilizer & warmer ni... memula hatiku berbelah bagi nk beli ke x... tp pk2 balik nk pakai lama harga lak ble thn gak.. so... pejam mata ambil je la...
harganya pun berpatutan RM 159.90... Normal price RM199.90....
warmer ni aku nk bagi kat baby sitter senang dia nk panaskan susu yang aku perah... (prihatin dgn bbsitter... )




ni la yg dapat setelah dikeluarkan dari kotak.. ada sterilizer, warmer & heating liquid food container.


pasal botol pp breastmilk storage bottle ni plak dapat free jek 4 botol sebabnyer.. masa nk bayar utk beli sterilizer ni ada problem cket coz aku bayar pakai credit card.. problem kat diaorg laa... lamer giler aku tunggu baru leh wat transaction... memula ingatkan kad aku yg bermasalah tapi line diaorg yg tak ok maklumla kan sekarang banyak pakai wireless... so take time utk buat transaction tu.. daripada aku berdiri pastu suh aku duk.. pastu lak berdiri semula.. seb baik aku ni jenis yg cool jek... ahaks! puji diri sendiri... last2 masa dah settle sumer tokey dia cakap minta maaf sesanagt & dia bagi la pp bottle tu... so rezekila utk arissa..


itula citernyer.... klau nk g lagi baby fair ni tahun depan la plak pada 6 - 8 January 2012 di mid valley jugak... actually baby fair ni banyak kebaikannya kepada keluarga yang mementingkan kebajikan & kebaikan utk anak2nya...macam2 info kita leh dapat kat cni... aku dapat ahu pasal baby fair ni melalui majalah PaMa yg memang setiap bulan aku beli...









No comments:

Related Posts with Thumbnails