ads nuffnang

Wednesday, January 5, 2011

Abang G Sekolah Agama

"Abang nk g sekolah Agama" itulah kata2 Azfar setiap kali g sekolah. sepatutnya sekolah tadika Islam.. tapi dia sebut sekolah agama.... Hari pertama g sekolah papa hantar untuk register & pastu trus balik... kata papa dia bukan main excited sangat.. sampai jer kat sekolah trus masuk klas pastu nk baca buku yang ada kat rak... disebabkan blik awal dia x puas hati sampai kata nk g sekolah lagi x sabar nk tunggu hari esok... hai abang ... abang...

hari kedua sekolah : papa hantar ke sekolah. sampai di sekolah dia trus duduk kat meja paling depan.... anak orang lain ada yang nangis bila mak & bapak nk balik tapi dia relak jer... Alhamdulillah x susah nk tinggalkan kt sekolah.. balik pun papa ambil memandangkan papa cuti 2 hari semata-mata nk hantar abang g skolah... tapi sampai kat umah pas tukar baju sumer perkara pertama yang diminta adalah susu dalam botol... itu jer lagi yang x dapat nk dipisahkan pas dapat susu terlena terus sampai zohor.. maybe sebab x biasa bangun awal...

hari ketiga sekolah: sepatutnya mummy yang hantar abang g sekolah sebaB papa dah keje tapi.... papa juga yang kena hantar sebab...... kunci umah mummy ada dalam kete papa lupa nk bagi kat mummy... hahahahaha.... dah sampai tempat keje kene patah balik...kesian papa.. seb baik bos papa x marah... so hari ni abang g sekolah lambat sket....balik mummy yang ambil.. bila mummy tgk rakan sekelas abang kebanyakannya perempuan pastu lak abang yg paling kecil sekali... balik jer seperti biasa minta susu pastu tdo hngga ke saat blog ni ditulis...

so itulah citer tentang sekolah abang....

sebut pasal abang.....

sebelum azfar dapat adik dia sangat marah klau tok, wan @ sesapa sajer panggil dia abang. kalau orang panggil dia abang dia akan marah & melenting tapi bila dia tgk adik buat kali pertama trus dah bole panggil abang @ abang long...

yang sedihnya semasa aku di wad azfar x dibenarkan naik melawat.. so 2 hari aku x tgk dia... klau papa dia nk lawat aku trpaksa tipu sunat cam nk g tandas ker sebab kalau sebut nama aku dah tentu dia nk ikut...

masa aku dah bersalin jururawat panggil hubby aku... & trus prgi... azfar punya marah masa tu sampai dia cakap: "kenapa papa tinggal azfar , azfar nk tgk mummy & baby sambil menangis sambil dipujuk oleh wan & tok.... itulah abang

kali pertama dia tgk adik... dia tak berani nk dekat masa tu aku tengah tunggu bapak mertua aku ambil kete nk balik umah dari hospital... kami duk satu kerusi tapi ada jarak diantara aku degn dia.. dia pun tersipu2 malu.. x berkata apa2 cuma bila dia lihat dengan dekat dia kata hidung adik kembang... nk tergelak aku masa tu... & sekarang dia suka cium adik x kira masa sampai adik naik rimas....

No comments:

Related Posts with Thumbnails