ads nuffnang

Friday, July 24, 2009

ICE AGE 3

Oleh kerana aku dah ok dan rajin serta tak malas lagi... maka aku akan menceritakan pengalaman Azfar menonton movie citer Ice Age 3 di Sunway Piramid pada rabu yang lepas... aku memang berhajat nak bawa dia tgk movie ni tapi xmo g masa awal citer ni kuar coz malas nk berebut-rebut beli tiket... tp masa kami beli tiket tu kira awal dalam kul 7 lebih.. citernyer start kul 9.10 pm... kebanyakan seat dah ditempah... kitaorg ambil seat ditengah2.. mmg betul2 depan skrin... dh la tengah tinggal 3 @ 4 baris dari depan... punya ramai org tgk... ingatkan weekdays kurang cket orangnya... ble dikatakan full house jugak....
after bli tiket kami cari tempat utk mkn... pk punya pk.. makan kat m'cd jekla coz kat situ ada playground.. leh bagi Azfar main.... klau x dia xmo duk diam... seperti biasa aku akan ambil order & papa akan observe Azfar...
nak dijadikan citer sewaktu aku sampai kat kaunter mc'd tu ada 1 pasangan suami isteri baru lepas order... tp ordernya x siap coz kene wat dulu... waktu tu cuma 2 kaunter jek yang dibuka... kat depan aku ada lagi 2 org yang menunggu untuk ambil order... pastu dalam 5 minit order couple tadi pun siap... tapi malangnya silap ambil order.. lain yang diminta lain lak yg diberi... cashier tu lak dah tarik muka masam... sebab kena tegur dgn wife couple tu... pastu ada lagi order yang belum sampai.. lagi la hangin wife couple tu... yelakan suppose inform la kat dia kejap lagi hantar ke apa ker... mmg bengang minah tu.. sian dia dahla ngandung... faham ajelakan... orang ngandung ni camner... sensitif cket...
tapi klau jadi kat akupun nk marah gak.... sebab cashier tu wat keje sambil lewa... leh gelak2 lagi dgn yang lain... manager kat belakang lak pun duk gelak2 sama... sepatutnya dia yang kene handle klau customer complaint... tapi wat x tau jek... ish memang truk btul... at least minta maaf dgn couple tu sebab salah.. ini tidak lagi nk marah ada... aku tgk pun naik hangin... masa ambil order akupun muka dia cam apa... nk jer aku sound.. nk keje ker x nk keje.. lebih baik ko duk bhgn dapur lagi bagus la... dr tgk muka ko camtu... sememangnya aku x puas hati dengan cara layanan cashier tu... kasar... burger yg dia bagi pun dah sejuk siap... aku ingat yg aku jek tanya hubby aku.. sama gak... ish... pendek kata mmg teruk la.. x selera nk makan...
lepas makan kitaorg tgk jap budak2 main ice rink... tetiba ada sorang mamat tu terlanggar kawan dia sendiri dan jatuh.... agak kuat bunyinya... last2 xleh bangun dan badan dia start menggeletar... bila kawan dia angkat kepala darah banyak mengalir... masa tu dia still sedar lagi cuma xleh cakap.. pastu pihak sunway angkat mamat tu beri rawatan kecemasan... x tau mcm mana keadaan dia.. maybe admitted kot.. kitaorg trus jek gerak...

tiba2 azfar nampak tempat mainan utk kanak2.. apalagi.... kene pergila.. layankan ajer... tgkla aksi dia di bawah... kalu boleh semua game dia nk main... kopak duit hubby aku layankan anak bertuah dia ni.... x beri melalak... kalu slow xper tp high volume..adeh...
*gambar ihsan pakcik google
tgk jam dah hampir kul 9... so gerak ke tpt movie... sampai jek trus masuk... azfar bukan main excited lagi... sempat mencuba sebaris kerusi sementara orang x ramai lagi... bila start jek citer dia mmg seronok... riuh mulut dia cakap macam2 ... tapi ada part yang dia takut jugak... time dinosour kuar... bole lak menangis... puas jugak pujuk suh diam.... last2 dia mintak susu... senyap kejap... terpaksa mummy dan papa menekup telinga dia klau nampak dinosaur kuar....
akhirnya abis jugak tgk citer tu... okla citer dia kelakar btul... aku dan hubby mmg gelak sakan... bila kuar dr movie... hubby tanya kat Azfar nk tgk lagi tak citer ni... dan dan Azfar jawab x nk akut la (takut la)... katanya...
aksi azfar ebelum tgk movie
so.. nampak gayanya xleh nk bawa dia tgk transformer... lagi naya jadinya... tunggu dia besar cket lagi...
p/s: abaikan gambo aku yang cumel...hiks

2 comments:

I-sya said...

aih...lbh kurang dina jek ek gayanyer. ari tu bawak tgk upin ipin pn leh nangis segala bagai bila part raksasa and dlm gua tuh. aiyarkk... kasi havoc panggung je.

mummy azfar said...

tu arr... kurang syiok gitu... mak & paknyer bukan main gelak sakan.. dia lak bantai menangis...adeii... pas ni tunggu dia besar cket lorr baru bawak... 1 panggung leh dengar suara dia nangis...

Related Posts with Thumbnails