ads nuffnang

Friday, July 24, 2009

tak sihat


hola...... this week mmg aku x sihat... so.. sorry kenkawan coz x hapdet blog...
start dari hari Isnin aku dah pening, sakit kepala, selsema dan segala bagai sakit rasanya... tp aku gagahkan jugak g keje... yelakan dah saat2 akhir aku berada di company ni... banyak benda yang perlu disettlekan... dan semalam bos dah instruct aku supaya ajar budak baru wat apa yang aku wat... so... agak penat coz dari pagi sampai petang kene ajar dia... Alhamdulillah dia ni jenis cepat tangkap... klau lems.... alamat ada aku dapat darah tinggi....
actually hari rabu hr tu aku g tgk movie citer Ice Age 3... bawak azfar jenjalan... tp next entryla aku citer coz terlupa nk bawa kamera... InsyaAllah malam ni kalu angin aku elok aku akan hapdet k....
mmmm... citer pasal aku balik... aku rasa minggu ni paling teruk aku sakit... x tau kenapa dan apa sebabnya aku jadi cam gini.... badan aku lemah, bisa, sakit sumer ada... sampaikan aku tak larat nak buat kerja rumah.... bila kat opis ok cket... tapi bila balik je umah... terus lemah gemalai.... seb baik hubby memahami.... ajak aku makan kat luar.... bukan aku tak nak masak @ malas tapi... aku memang tak larat....
so... agak-agaknya apa yang perlu aku wat untuk kembalikan balik kecergasan badan aku ini???
  • ambil produk kesihatan - tapi yang mana satu ok... korang ble bagi cadangan x?
  • makan jamu - ok ker?
  • berurut - kat mana ada mak bidan @makcik yang ble mengurut & memang sedap cara dia mengurut coz aku pernah pergi mengurut dengan orang jawa tapi masalahnya bukannya bagi badan aku ok lagi sakit adalah...?
  • pergi SPA - saper ada experience pergi spa leh citer cket....

Untuk pengetahuan korang aku tidak mengambil sebarang ubat sampingan @ jamu selepas aku bersalin.....

sesaper ada idea meh citer kat aku k....

so... itu ajela utk hari ni....

3 comments:

ratusiput said...

emm sian die sakit eh...takpe2...take a gud rest k...tp kalau dh sakit2 camni...better berurut...bg sme lancar balik...tp kena cr tukang urut yg ok la...jgn dok main gosok2 je..ehehe...pastu baru follow up ngan ubat2 lain cam vitamin ke apa...jamu2 tu takyah la kot sbb skang ni dh byk sgtla..taktau mana satu yg bagus...pastu kalau bdn kite leh terima..kalau tak rugi je...then sok2 bila dh ok skit...senang2 bru g spa...relaxing...

I-sya said...

liya... hope get well soon. asyik sakit jek la awak nih. ni ha... salegirl dtg nk menjual nih... kita ada jual jus curora. ni tuk kesihatan dalaman wanita. acha kalo liya nk tau bkn jenis mkn ubat ker jamu ker tapi tetiba tergerak hati minum jus curora ni... nk tu lanjut gi godek blog acha. kalo minat lehla try...

mummy azfar said...

ratusiput:
thank you fr your suggestion... kita mmg nk pergi mengurut tp x tau kat ner tpt yg ok coz x nk jd cam sebelum ni... pakai gosok jek sampai lebam badan kita... sakit tau..

camarputih:
tu arr... sakit memanjang... x tau naper... jap g liya terjah blog acha ekk.. klau rasa ok nnti liya order k... tqvm... sayang acha.. hiks!

Related Posts with Thumbnails