ads nuffnang

Sunday, July 19, 2009

jawab 1st tag


Firstly aku nak minta maaf kat acha coz lambat buat tag nih… sorry sesangat ye acha…. Kenapa aku lambat buat???? Sebab nak cari ilham dan aku tengah menyiapkan blog shopping online aku…so tunggu kemunculannyer tak lama lagi k….buat masa ni biarlah ianya rahsia…. Nnti klau dah ready aku akan umumkan kat korang sumer….. Dan ini merupakan pengalaman pertama aku dalam buat tag ni… maklumla kan aku ni baru berjinak-jinak dalam dunia blogging bak kata orang tak kenal maka tak cinta tapi bila dh kenal mak aii tak boleh lupa…siyus tau aku dah ketagih dengan blog ni klau sehari tak tgk mcm ada benda jek yg kurang…walaupun kadang2 aku tak sempat nk hapdet blog dapat tgk blog kenkawan pun dah rasa hepy… ble tau perkembangan diorang dan dapat banyak info yang sebelum ni kta tak tau…..so maafkan aku klau ada salah dan silap sebab saya budak baru blaja klau salah tolong tunjukkan… poyo jek ayat tuh…:P

So dengan buat tag ni aku harap korang akan lebih mengenali aku especially acha..

Untuk hubby lak menyingkap kenangan terindah sewaktu bercinta….

Ok happy reading…

Sedia… mula….

Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya…
1st time jumpa hubby kat CM (Central Market)… selepas 6 bulan kenal.. kitaorg kenal melalui chatting …(jangan tak percaya kena percaya) klu korang nk tau la…masa tu tengah glamer dgn zaman mirc… xder lagi ym ker hapa ker kan…lepas chat hantar email, lepas hantar email surat lak nk tgk gambo… pastu call… lepas call baru jumpa…. (klakar lak bila ingat balik) 1st time jumpa masing2 kaku… Tanya 1 soalan jawab 1 soalan… kitaorg takder g memana pun lepak kat cm jek…. Makan2.. borak2.. pastu hubby aku hantar aku kat kotaraya coz aku naik bas nk balik upm…

Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan
Sangat caring, bertanggungjawab dan pandai ambil hati

Tempat “dating” di mana meluahkan perasaan pada anda…
Emmm.. kitaorang banyak guna telefon sebab x sama tempat blaja…so.. luahan perasaan pun melalui telefon gak…

Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Mula kenal mei 1999…kawen… 21 ogos 2005… kiranya 6 tahun 3 bulan

Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
3 thn 11 bulan

Kejutan yang pernah dia buat pada anda….
Masa bercinta dulu aku hilang handphone orang rembat…. So hubby bagi pakai hp dia Nokia 3310…. Sangat suker….

Masa birthday aku thn lepas…. Dapat rantai emas…. Sangat teruja… x terkata masa dia bagi… mmg surprise giler time tuh… mmg x sangka dia akan bagi rantai sebab aku tak pernah mintak pun… apa yang ada sudah mencukupi bagi aku….

Perancangan anda dan dia dalam rumahtangga…
mmm… banyak benda yang dirancang bersama… antaranya nk beli umah… nk tambah ahli keluarga (sedang berusaha)…. Nk buat bisness… dll…

Bagaimana dia melayani karenah anak2?
So far sekarang ni anak baru sorang… dia memang pandai urus anak… tip top mengalahkan aku lak…akukan sibuk blaja so hari ahad confirm dia yg jaga azfar….( dari segi bli baju ker brg keprluan ker serah kat aku) suka bergurau….suka bawak gi jenjalan… dan anak aku jugak cukup rapat dengan dia berbanding aku.. sebab aku ni garang ( tapi garang di mulut jer la hati baik tau…)

Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda
Alhamdulillah ok… walaupun aku dah takde mak dan ayah… dia sangat baik dengan kakak- kakak ku dan kamceng dengan abang 2 iparku… ble layan anak buah aku yg lelaki buat member sebab minat yg sama (gila kereta) begitu juga dengan sepupu2 lelaki aku… ble masuk dgn diorg sumer…



Jawab tag:

The Rules:
Write (5) interesting facts about the person who gave you this award
Ok acha… baca btul2 apa yang nk saya tulis ni…
Fakta penting tentang acha..
1. suka memberi komen yang mmbina @ kata peransang cthnya masa aku tgh down dgn tpt keje aku … tp dia lak bagi semangat kat aku… tq ye acha..
2. suka cara penulisan dia kat blog…sempoi tapi bermakna
3. sangat hepy orangnya…
4. seorang yang penyayang….
5. sangat peramah… (ye ker????) walaupun kami tak pernah jumpa tapi klau jumpa mesti happening kan….


Jot down ten (10) interesting facts about yourself or your hobbies.
suka masak walaupun x berapa pandai masak
suka window shopping
suka baca majalah terutama pama dan Rasa
seorang yang peramah
suka kawan dengan sesiapa jek
suka mencuba makanan yang baru
suka jenjalan
suka tolong orang
suka baca blog orang (jadi silent reader jek, buat masa ni x brani lagi nk meninggalkan jejak… akan datang kut..)
adakalanya sensitive jugak tapi x sangat…


Pick your ten (10) most deserving recipients and describe them
Actually x tau nk tag saper … tapi aku cuba jek la tag diorang kat bawah ni… klau sudi buat ler….jangan marah ekk…

lisa- kawan baik aku masa kat upm dulu…
intan – ni pun course mate masa kat upm… nk kenal dia dengan lebih rapat. Masa kat upm dulu kitaorg lenlain group.
niza – seronok baca kisah hidup dia yang happy dan rajin hapdet blog.
saper2 jek la yang nak jawab ble ambil yek.


Leave a comment on the recipients blog to tell them they”ve been tagged.
jap lagi buat


paste the award badge in your side bar.
done

2 comments:

I-sya said...

liya... y ek... cerita cinta kita nearly sama? naper ek... kita kenal pasangan kita kat tmpt sama? acha sedikit keliru... misteri di situ.. hiks!

liya... really appreciated ur komen about me. hope frenship 4eva event x jmp pn lg.

mummy azfar said...

camarputih:

maybe sebab zaman kita bercinta dulu kan sama... kawen pun tahun yang sama beza bulan jek...hiks!
ataupun instinct kita lebih kurang sama kot....
ataupun ianya secara kebetulan...
anyway... hopefully our friendhip will remain and lasting 4 ever.. cewah...
about the comment.. really from deep inside my heart...
tq sebab sudi jadi kawan liya

Related Posts with Thumbnails